مجله دلتا

ساخت وبلاگ
تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم که تا اوایل سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد قیمت یک واحد ۶۰ متری در تهران را پوشش می داد حالا اثرگذاری خود را تقریبا از دست داده است.
وام-۱۶۰-میلیون-تومانی خانه اولی‌ها

با توجه به میانگین قیمت مسکن شهر تهران که ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، با وام ۱۶۰ میلیون تومانی خانه اولی‌ها می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد.

به گزارش مجله دلتا اثرگذاری وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با این بودجه در پایتخت فقط می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد. البته این تسهیلات از خردادماه امسال منقضی شده و هنوز بانک مرکزی تصمیمی برای ادامه حیات و احیای آن نگرفته است.

کارشناسان معتقدند اگر قرار است صندوق پس انداز مسکن یکم احیا شود باید هم مبلغ آن افزایش پیدا کند و هم نرخ سود آن کاهش یابد. نرخ سود این تسهیلات هم‌اکنون در مناطق شهری ۸ درصد و در بافت فرسوده ۶ درصد است. متقاضیان این نوع وام با سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومانی و دوره انتظار یک ساله می‌توانند ۸۰ میلیون تومان به علاوه سپرده خود با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند.

با نوسان های بازار مسکن طی حدود ۲.۵ سال گذشته اثرگذاری وام خانه اولی‌ها به شدت کاهش یافته و این موضوع از میزان پرداخت تسهیلات از طریق این صندوق قابل مشاهده است. طبق اعلام بانک مسکن تا آذرماه ۹۸ از حدود ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک حدود ۲۷ هزار فقره از محل تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده که از کاهش اقبال به این نوع وام حکایت دارد. در واقع با توجه به ۳۸۴ هزار مبایعه‌نامه کل کشور در ۹ ماهه ابتدای ۹۸ میزان خرید مسکن از طریق وام خانه اولی‌ها حدود ۷ درصد کل معاملات ملک در کشور بوده است.

تسهیلات-مسکن

با وجود آنکه برخی کارشناسان بر لزوم افزایش سقف و کاهش سود تسهیلات مسکن در شرایط فعلی تاکید دارند، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزایش وام مسکن را در ایجاد تورم بازار ملک موثر می‌داند و معتقد است که باید از طریق  افزایش ساخت و ساز، تعادل قیمتی را در بازار مسکن ایجاد کرد. این در حالی است که عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی راهکار تعادل بخشی در بازار مسکن را احیای نظام پس‌انداز می‌دانست و در دوره او وام مسکن از حدود ۲۰ میلیون تومان به سقف ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به تازگی نیز رییس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن تاکید کرده و گفته است: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است از این رو دولت می‌تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام‌ها اقدام کند. در تمام کشورها وام مسکن حدود ۷۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می‌دهد اما در کشور ما با وام ارایه شده نمی‌توان خانه خریداری کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر مربع چند؟” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 30 شهريور 1399 ساعت: 15:10

فعالان بازار مسکن از افزایش آپارتمان‌های نوساز در گروه متراژی بیش از ۱۰۰ متر خبر می دهند.
خانه‌ های نوساز آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ

در شرایطی که به گفته مشاوران املاک میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه‌های املاک رونق ندارد و همچنین تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به بازار به دلیل نااطمینانی و بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده، خانه‌ های نوساز با زیربنای بیش از ۱۰۰ متر افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در وضعیت کنونی تعداد واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ به‌شدت در بازار اندک است و همین مساله سبب شده بودجه خرید بخش زیادی از متقاضیان مصرفی برای معامله آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ  مناسب نباشد. از همین رو این گروه از متقاضیان خرید خانه فعلا از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

در مقابل چند هفته‌ای است که وضعیت املاک بزرگ ‌متراژ عرضه شده در بازار نسبت به قبل تغییراتی کرده است. به‌طوری‌که در میان معدود آگهی‌های عرضه شده به بنگاه‌ها، بخش عمده آنها به آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ مربوط می‌شود.

مشاوران املاک عنوان می‌کنند به‌طور طبیعی متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های عرضه شده در بازار املاک، افرادی‌اند که به‌دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های فروش خانه‌ های نوساز و چند سال ساخت در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

خرید و فروش واحدهای مسکونی

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 20:28

افزایش قیمت مسکن سبب شده تا با وجود اینکه دو میلیارد تومان، رقمی بسیار فراتر از پس‌انداز غالب خانوارهاست، خرید مسکن با این بودجه همچنان محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد.
خرید-آپارتمان-با-2-میلیارد-تومان

تا کمتر از یک سال گذشته خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان در بهترین نقاط شمال شهر وجود داشت؛ اما اکنون این موضوع ممکن نیست و افرادی که با دو میلیارد تومان قصد خرید مسکن دارند، شاید شانس بسیار کمی برای خرید خانه در شمال شهر و مناطق یک و سه داشته باشند. زیرا با این بودجه در این مناطق فقط امکان خرید واحدهای متراژ پایین وجود دارد و آپارتمان با متراژ پایین در شمال تهران بسیار کمتر از سایر نقاط است.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون امکان خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان فقط در برخی نقاط تهران امکان وجود دارد؛ اما شاید از نظر متراژ، سال ساخت، محله و… با محدودیت‌هایی همراه باشد. با این بودجه در جنوب تهران واحدهای بزرگتر با سن کمتر و در غرب، شرق و مرکز، با توجه به محله‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته، امکان خرید مسکن با متراژ پایین‌تر و سن بیشتر وجود دارد. مناطق ۲ و ۵ از مناطقی است که واحدهای زیادی با این بودجه در آن‌ها برای  فروش به بنگاه‌های املاک عرضه می‌شود.

اغلب آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک با این بودجه وجود دارد، مربوط به غرب و شرق تهران است. پونک، صادقیه، طرشت و… از مناطقی است که کارشناسان مشاور املاک با بودجه دو میلیارد تومانی پیشنهاد می‌کنند و با توجه به متراژ ادعا دارند که این واحدها موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است!

قیمت مسکن در پونک از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین در این محله امکان خرید واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متری وجود دارد. یک واحد ۶۱متری و یک سال ساخت در این محله، ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید مسکن در صادقیه نیز به حداقل ۲۵میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه نیاز است. در این محله نیز با ۲میلیارد تومان می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۸۰متری خریداری کرد. قیمت یک واحد ۷۰متری و ۴سال ساخت در این محله دو میلیارد تومان اعلام شده است.

اگر هم سن و هم متراژ واحد در اولویت باشد، محله‌های جنوب تهران گزینه‌های مناسی برای خرید ملک است. برای مثال یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری و نوساز در جیحون دو میلیارد تومان قیمت‎‌گذاری شده است. برای خرید یک واحد ۱۲۰متری و نوساز در جوادیه نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان پرداخت کرد.

آپارتمان-دو-میلیارد

یک واحد ۷۰متری و نوساز در شادمان ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و مالک یک واحد ۶۴متری و ۴سال ساخت در جنت‌آباد، قیمت واحد را یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین یک واحد آپارتمان ۵۴متری و ۱۵سال ساخت در شیخ بهایی دو میلیارد تومان اعلام شده است.

شهرک اکباتان یکی دیگر از مناطقی است که با دو میلیارد تومان امکان خرید سوییت در آن وجود دارد. یک آپارتمان ۸۵متری در هروی که ۱۵سال از ساخت آن می‌گذرد، یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت در همیلا و یک واحد ۷۰متری و ۳۰سال ساخت در بلوار کشاورز از دیگر مواردی است که کارشناسان مشاور املاک با این بودجه پیشنهاد کرده‌اند.

برای اینکه با این بودجه در مرکز شهر، واحدی خریداری کنید، با توجه به متوسط قیمت مسکن در این نقاط، می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متر خریداری کرد. یک واحد آپارتمان ۵۰متری در فاطمی ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتوجه به معاملاتی که در مردادماه صورت گرفته است، تهرانپارس یکی از مناطقی است که با دو میلیارد تومان واحدهای زیادی در آن معامله شده است . یک واحد ۱۱۰متری و نوساز ماه گذشته دو میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان در این محله به فروش رفت.

یک واحد آپارتمان ۸۲متری و ۶سال ساخت در آپادانا، آپارتمانی ۶۷متری و ۹سال ساخت در جنت‌آباد، واحدی ۹۶متری و ۷سال ساخت در ابوذر و یک واحد آپارتمان ۸۳متری و ۱۰سال ساخت در اسفندیاری از دیگر معاملاتی است که در ماه اخیر با بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان منعقد شد.

با بررسی قیمت مسکن در بسیاری از مناطق تهران، متوجه می‌شویم که امکان خرید مسکن حتی با متراژ کمتر و سن بیشتر با این بودجه در آن‌ها وجود دارد؛ ولی یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد گفت: اخیرا واحدهای زیادی در این بودجه عرضه نمی‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قیمت مسکن در تهران و همچنین دست نگه داشتن فروشندگان برای فروش واحد باز می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 137 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 19:02

لیسبون برخلاف اکثر شهرهای بزرگ اروپا که با گسترش شهرها در پیرامون شهرهای قدیمی شکل گرفته‌اند، سال‌های بسیاری است که بدون گسترش چشم‌گیری، به‌صورت قدیمی خود باقی‌مانده‌است.
لیسبون پرتغال

شهر لیسبون

شهر لیسبون پرتغال که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود، از جمله مهم‌ترین اماکن دیدنی این کشور به شمار می‌آید و به خاطر قرار گرفتن در امتداد رودخانه تاگوس، از آب و هوایی معتدل و دلنشین برخوردار است. وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، کلیساها و آثار باستانی خیره کننده و کوچه‌ها و خیابان‌های رازآلود در دل این شهر باعث شده است، تا سالانه گردشگران بیشماری راهی این شهر شده و از جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون دیدن کنند.

لیسبون

کلیسای جامع لیسبون | Lisbon Cathedral

کلیسای جامع لیسبون، از جمله بناهایی است که توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند و معماری آن تلفیقی از معماری دوره‌های تاریخی مختلف است. ساخت این کلیسا در سال ۱۱۵۰ تمام شده و در طول سالیان طولانی، بارها و بارها دچار تخریب و مجددا بازسازی شده است. این کلیسا با نام اختصاری سه (SE) نیز نامیده و بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌شود.

کلیسای لیسبون

موزه ملی کاشی لیسبون | National Azulejo Museum

اگر به شهر لیسبون سفر کرده‌اید، حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از موزه کاشی این شهر که در کلیسا و خیابانی با نام Convento da Madre de Deus قرار گرفته است، اختصاص دهید. این موزه، مجموعه‌ای از زیباترین کاشی‌ها را از دوره‌های تاریخی مختلف گردآوری نموده و بازدیدکنندگان با تماشای آن‌ها می‌توانند، اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه کنند.

موزه کاشی لیسبون

آسانسور سانتا جاستا | Santa Justa Lift

آسانسور سانتا جاستا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر لیسبون است که با ظاهری عجیب و بسیار زیبا، توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. این آسانسور که در مرکز شهر لیسبون به چشم می‌خورد، دارای ظاهری شبیه به برج ایفل بوده و جالب است بدانید که معمار آن Raoul Mesnier du Ponsard، شاگرد گوستاو ایفل، معمار برج ایفل بوده است. گردشگران به راحتی می‌توانند، چشم اندازی زیبا و خارق‌العاده را بر فراز این آسانسور عجیب و زیبا تماشا کنند.

آسانسور

برج تاریخی بلم | Belém Tower

برج تاریخی بلم که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون شناخته می‌شود، در مجاورت با رودخانه تاگوس قرار گرفته است. این برج در سال ۱۵۱۵ احداث شده و در آن زمان به عنوان استحکامات نظامی شهر لیسبون، نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. برج بلم در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و امروزه مورد حفاظت بسیار شدید قرار گرفته است.

برج تاریخی بلم

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 119 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 17:57

تجربه سرعت بالا، ارتفاعات حیرت انگیز و چشم اندازهای خیره کننده، افرادی را که به دنبال هیجان هستند جذب خطوط کابلی سراسر دنیا می‌کند.
زیپ لاین

زیپ لاین‌های هیجان انگیز

روش کار زیپ لاین به این صورت است که فرد با ریسمان و طناب به صورت نشسته و یا به روی شکم قرار می‌گیرد و سپس با سرعت بسیار زیاد که گاه به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد، روی کابل‌های معلق در هوا سر می‌خورد. سواری گرفتن از خطوط کابلی با ترکیبی برابر از هیجان و وحشت، تجربه‌ای است که افراد مشتاق ماجراجویی نمی‌توانند آن را از دست بدهند. چه بخواهید به تنهایی روی این خطوط به پرواز درآیید، چه با یک یا دو نفر دیگر همراه شوید، در این مقاله برخی از جالب ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و خیره کننده‌ترین زیپ لاین‌ها معرفی شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

هیجان

۱- اسلات زیلا (SlotZilla)

از آنجا که زیپ لاین‌های شهری زیادی وجود ندارند که تمام طول سال فعال باشند، اسلات زیلا در لاس وگاس (Las Vegas) نسبتا منحصر به فرد است. اگرچه این خط بلندترین، سریع‌ترین و یا طولانی‌ترین خط در جهان نیست، اما به سواران خود اجازه می‌دهد، درحالی که فقط ۷۷ پا (۴/۲۳متر) بالاتر از جمعیت مردم شهر هستند، وارد مرکز شهر وگاس شوند.

سرعت حرکت، بسیار بالاست و سواران بر کابل تنها در حد یک نگاه اجمالی، فرصت تماشای چراغ‌های چشمک زن شهر وگاس و صحنه‌های تفریح و مهمانی را دارند.

بازی

۲- لا ترولی ین (La Tyrolienne)

آیا می‌خواهید به سفری بروید که بعدها به آن افتخار کنید؟ اگر چنین است، پس سواری روی زیپ لاین «لاترولی ین» در استراحتگاه وال تورنز (Val Thorens) را تجربه کنید. این خط کابلی با ارتفاع ۱۰۵۹۷ پا (۳۲۲۹ متر)، بلندترین خط در جهان و البته مناسب همه است. همچنین، مناظر خیره کننده کوهستان آلپ، بخش فرانسوی (French Alps)، تاثیرگذارترند. سواران این خطوط در رده سنی ۸ تا ۸۸ می‌توانند بر فراز کوهستان پوشیده از برف عبور کنند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

هیجان انگیز

۳- مانستر (The Monster)

در سال ۲۰۱۶، نام زیپ لاین مانستر واقع در پارک ماجراجویی تورو ورد (Toro Verde) در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین خط کابلی در جهان ثبت شد. این خط بیش از یک و نیم مایل (۴/۲ کیلومتر) در سراسر منطقه روستایی جنگلی پورتوریکویی (Puerto Ricans)، کشیده شده است و می‌تواند با سرعت ۹۵ مایل در ساعت (۱۵۳ کیلومتر در ساعت) حرکت کند و درست وقتی که فکر می‌کنید هیچ چیز، دیگر بهتر از آن نخواهد بود، می‌بینید هنوز هم موردی بهتر وجود دارد. خطوط کابلی مانستر در نورو ورد، بابت هر نفر که بر این کابل سوار می‌شود، درصدی به بنیاد ریکی مارتین که با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، هدیه می‌دهد.

شهربازی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 138 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 17:53

چه شهرهایی 24 ساعت شبانه روز بیدارند؟
شهرهای 24 ساعته

شهرهای ۲۴ ساعته جهان را می‌شناسید؟

آیا می‌دانید شهرهای ۲۴ ساعته جهان در کدام کشورها قرار دارند؟ سبک زندگی در این شهرهای شب زنده‌دار متفاوت است. همه چیز در آن به سرعت اتفاق می‌افتد. در گوشه گوشه این شهرها پارتی‌های شبانه روزی، غذاخوری‌ها و دیگر اماکن خوشگذرانی در هر لحظه برقرار است. از این رو، شهرهای ۲۴ ساعته هرگز به خواب فرو نمی‌روند.  با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شبانه روزی

  1. نیویورک، ایالات متحده آمریکا یکی از شهرهای ۲۴ ساعته جهان

شهر نیویورک مترادف شب زنده داری بی‌‎حد و حصر است. عجیب و غریب‌ترین پارتی‌های جهان را در این شهر شاهد خواهید بود. نیویورک هرگز به خواب نمی‌رود و اگر نیمه‌های شب هوس پیاده‌روی کنید، مطمئن باشید که به هیجان انگیزترین مهمانی های شبانه دعوت خواهید شد. خیابان‌های نورانی، کافه‌های شبانه روزی و بارهای زیرزمینی پر زرق و برق، نیویورک را در صدر لیست شهرهای ۲۴ ساعته جهان قرار می‌دهد.

شهر 24 ساعته

  1. مونته ویدئو، اروگوئه (Montevideo, Uruguay)

یک مهمانی ساحلی را تصور کنید. اما تا آخر شب صبر کنید… هنوز که اتفاقی نیفتاده است. یکی از بهترین پارتی‌های عمرتان را در مونته ویدئو تجربه خواهید کرد. این شهر با سواحل پهناور و مناطق سرسبز به بهشت شکارچیان شب زنده‌دار تبدیل شده است.

شب زنده دار

  1. مادرید، اسپانیا (Madrid, Spain)

انرژی این شهر مُسری است. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت زمانی که کل جهان به خواب فرو می‌رود، مادرید تازه از خواب بیدار می‌شود. موسیقی‌های وجدآور تمام طول شب در کافه‌ها و بارهای ۲۴ ساعته آن برقرار است.

اسپانیا

  1. بیروت، لبنان (Beirut, Lebanon)

بیروت، نیویورک خاورمیانه و پایتخت پارتی آن محسوب می‌شود. در این شهر فرهنگ‌های متفاوتی به چشم می‌خورد و شب زنده‌ داری‌های پر جنب و جوشی انجام می‌شود.

لبنان

  1. پاریس، فرانسه (Paris, France)

پاریس، شهر نور است و پس از تاریکی به یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان تبدیل می‌شود. روشنایی برج ایفل چشم‌ها را خیره می‌کنند و خیابان مقابل آن شاد و پر هیاهو به نظر می‌رسد. ظاهر ظریف شهر و مردم فعال پاریس، در جهان، دومی ندارند.

فرانسه

  1. قاهره، مصر (Cairo, Egypt)

زمانی که در قاهره هستید، زمان مثل برق و باد می‌گذرد. جذابیت ۲۴ ساعته شهر با سرگرمی‌های شبانه آن چند برابر می‌شود. هیچ چیز مثل قلیان آخر شب یا نوشیدنی خوشمزه نمی‌تواند حالتان را جا بیاورد. شما می‌توانید در حالیکه قلیان می‌کشید از تماشای مردم محلی لذت ببرید.

مصر

  1. مغرب، مراکش (Marrakech, Morocco)

مراکش یک سرزمین فوق‌العاده است و آخر شب ها منفجر می‌شود. مراکش در روز بسیار پر جنب و جوش است اما شب‌ها رویایی می‌شود. آب و هوای این شهر برای یک نوشیدنی شامگاهی بسیار ایده‌آل است. مراکش یک سرزمین بی‌نظیر است که هرگز اجازه نمی‌دهد از حال خوشی که دارید پایین بیایید. میدان اصلی شهر منزلگاه غذاخوری‌های بی‌شمار و پاتوق افراد شکمو است که نیمه شب بدنبال رستوران در خیابان‌ها چرخ می‌زنند.

مراکش

  1. بمبئی، هند (Mumbai, India)

برخلاف دیگر نقاط جهان، بمبئی شهری است که هر روز از خاکستر آتش شب قبل بر می‌خیزد و دوباره با تاریک شدن هوا پارتی واقعی شروع می‌شود. کلاب های شبانه، استراحتگاه‌های جالب و رانندگی در کنار دریا، شب شما را می‌سازند. این مقصد مانند ساعتی است که هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. بمبئی یکی از بزرگترین شهرهای ۲۴ ساعته در هند به شمار می‌رود.

هند

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه‌های خنده‌دار دنیا‌” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 159 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 17:32

شاید خرید خانه با بودجه یک میلیارد تومان دلسردکننده باشد، اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد با این بودجه، هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط پیدا کرد.
خرید-آپارتمان-با-یک-میلیارد-تومان

در حالی ‌که تا ۲ سال گذشته خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در گروه واحدهای محبوب با متراژ و امکانات مناسب وجود داشت، اکنون خرید خانه با این مبلغ محدودیت‌های بسیاری از نظر متراژ، سن بنا و محله به دنبال دارد.

به گزارش مجله دلتا منیریه، تهران‌سر، افسریه، مولوی، شهران، وحیدیه، حکیمیه، جوادیه، نازی آباد، مشیریه، شوش، آذری، امیریه، پیروزی، نظام آباد و… از مناطقی است که امکان خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در آن‌ها وجود دارد. البته شایان ذکر است که در همه جای این محله‌ها با این بودجه امکان خرید وجود ندارد و واحدها بر اساس سال ساخت، امکانات، متراژ و… قیمت‌گذاری می‌شود.

در مورد سال ساخت باید گفت شاید پیدا کردن آپارتمان نوساز کار راحتی نباشد ولی می‌توان واحدهای ۵سال ساخت و بالاتر را خرید. البته درحالی که کارشناسان مشاور املاک ادعا می‌کنند، در بهترین حالت با بودجه یک میلیارد تومان می‌توان یک واحد ۱۵سال ساخت خرید، معاملات انجام شده در مرداد و شهریور نشان می‌دهد که واحدهای ۴ و ۵ سال ساخت نیز با یک میلیارد تومان و کمتر به فروش رفته است.

بریانک، سبلان، نظام‌آباد، جوادیه، افسریه، سلسبیل و… از محله‌هایی است که راحت‌تر می‌توان واحد یک میلیارد تومانی پیدا کرد. کارشناسان مشاور املاک در این محله‌ها معتقدند با یک میلیارد تومان نهایتا امکان خرید یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت به بالا وجود دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در سلسبیل می‌گوید: واحدهای یک میلیارد و کمتر در این محله به‌طور معمول قدیمی‌ساز است. مثلا یک واحد ۶۶متری و ۲۰سال ساخت در خیابان کارون سلسبیل، ۹۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمان-ارزان

یک کارشناس مشاور املاک در محدوده پیروزی نیز اظهار داشت: قیمت یک واحد ۶۵متری و ۱۶سال ساخت در ۳۰متری نیروهوایی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعلام شده است که شاید بتوان آن را با یک میلیارد تومان معامله کرد. همچنین برای خرید یک واحد ۶۲متری در خضرایی شرقی یک میلیارد تومان سرمایه لازم است. این واحد ۱۸سال ساخت بوده و انباری ندارد.

واحدی ۲۵سال ساخت و ۵۲متری در میدان چهارم نارمک، یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک واحد ۶۱متری و ۱۵سال ساخت در جوادیه، آپارتمانی ۶۰متری و ۷سال ساخت در افسریه جنوبی، واحدی ۵۸متری و ۱۷سال ساخت در خیابان باشگاه تهران‌سر و همچنین یک واحد ۶۰متری و ۲۰سال ساخت در شادمان از مواردی است که کارشناسان مشاور املاک در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تهران با بودجه یک میلیارد تومان معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

برای خرید واحدهای کمی بزرگتر نیز، یک واحد ۷۴متری و ۱۵سال ساخت در بریانک و یک واحد ۷۰متری در شهرک ولیعصر خیابان بازرگان، با این بودجه به فروش می‌رود. واحدهای یادشده، واحدهایی است که در بنگاه‌های خرید و فروش ملک در تهران وجود داشت.

شاید اگر با این بودجه به بنگاه‌ها برای خرید ملک مراجعه کنید، کمی دلسرد شوید. اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر با این بودجه وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط خریداری کرد.

یک واحد ۸۸متری و ۵سال ساخت در ابوذر، در ماه اخیر ۹۹۰میلیون تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان ۸۰متری و ۷سال ساخت در شمشیری، خیابان شهید رعنایی، ۹۲۵میلیون تومان به فروش رفت. واحدی ۶۳متری و ۱۵سال ساخت در خیابان شهید نامجو از دیگر مواردی است که با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد یعنی ۹۶۷میلیون تومان خریداری شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399 ساعت: 17:39

عموم مالکانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند یا درخواست اجاره‌بهای بالایی دارند.
بررسی معاملات رهن و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ نشان می‌دهد در حالی که هر سال در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، موجران حاضر در بازار مسکن را به سه گروه دسته‌بندی می‌شدند، اما امسال یک گروه از موجران به کلی از بازار اجاره‌بها حذف شده‌اند.
 
به گزارش مجله دلتا همواره در بازار اجاره‌بها یک گروه از موجران مایل دریافت ودیعه هستند و ملک خود را به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند. گروه دیگری از موجران نیز در زمره کسانی قرار دارند که مایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه هستند و اغلب به‌عنوان موجران سنتی، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق اجاره‌بهای دریافتی از مستاجر یا مستاجران خود تامین می‌کنند. این گروه از موجران نیز امسال اغلب به دریافت اجاره‌های ۲ میلیون تومان به بالا در ازای ودیعه نسبتا پایین تمایل نشان داده و با این مشخصات، آپارتمان‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

یک گروه سوم از موجران نیز در سال‌های گذشته در بازار مسکن حضور داشتند که امسال تعداد آنها بسیار کاهش یافته و به صفر میل می‌کند. این افراد کسانی هستند که در حد تامین هزینه‌های نگهداشت ساختمان، مایل به دریافت اجاره‌بها هستند و عمده مبلغ ارزش اجاره ای را به‌صورت ودیعه از مستاجر طلب می‌کنند، اما در عین حال مایل هستند اجاره‌بهای مختصری در محدوده چند صد هزار تا یک میلیون تومان نیز به‌صورت ماهانه دریافت کنند تا در صورت بروز مسائلی همچون خرابی آسانسور و نیاز به تعمیرات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، از عایدی نقدی اجاره ملک این قبیل هزینه‌ها را تامین کنند. اما بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد این موجران که به دریافت اجاره‌بهای تا یک میلیون تومانی قناعت کرده‌اند، انگشت‌شمار است.

هم‌اکنون عموم کسانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند تا ودیعه را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه اجاره‌های چند میلیونی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری زندگی آنها را تامین کند، طلب می‌کنند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره مسکن در تابستان 99

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399 ساعت: 15:35

عموم مالکانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند یا درخواست اجاره‌بهای بالایی دارند.
بررسی معاملات رهن و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ نشان می‌دهد در حالی که هر سال در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، موجران حاضر در بازار مسکن را به سه گروه دسته‌بندی می‌شدند، اما امسال یک گروه از موجران به کلی از بازار اجاره‌بها حذف شده‌اند.
 
به گزارش مجله دلتا همواره در بازار اجاره‌بها یک گروه از موجران مایل دریافت ودیعه هستند و ملک خود را به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند. گروه دیگری از موجران نیز در زمره کسانی قرار دارند که مایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه هستند و اغلب به‌عنوان موجران سنتی، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق اجاره‌بهای دریافتی از مستاجر یا مستاجران خود تامین می‌کنند. این گروه از موجران نیز امسال اغلب به دریافت اجاره‌های ۲ میلیون تومان به بالا در ازای ودیعه نسبتا پایین تمایل نشان داده و با این مشخصات، آپارتمان‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

یک گروه سوم از موجران نیز در سال‌های گذشته در بازار مسکن حضور داشتند که امسال تعداد آنها بسیار کاهش یافته و به صفر میل می‌کند. این افراد کسانی هستند که در حد تامین هزینه‌های نگهداشت ساختمان، مایل به دریافت اجاره‌بها هستند و عمده مبلغ ارزش اجاره ای را به‌صورت ودیعه از مستاجر طلب می‌کنند، اما در عین حال مایل هستند اجاره‌بهای مختصری در محدوده چند صد هزار تا یک میلیون تومان نیز به‌صورت ماهانه دریافت کنند تا در صورت بروز مسائلی همچون خرابی آسانسور و نیاز به تعمیرات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، از عایدی نقدی اجاره ملک این قبیل هزینه‌ها را تامین کنند. اما بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد این موجران که به دریافت اجاره‌بهای تا یک میلیون تومانی قناعت کرده‌اند، انگشت‌شمار است.

هم‌اکنون عموم کسانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند تا ودیعه را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه اجاره‌های چند میلیونی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری زندگی آنها را تامین کند، طلب می‌کنند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره مسکن در تابستان 99

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399 ساعت: 15:34

موزه‌ها جایی برای نگه داشتن آثار باستانی و ارزشمند است اما در برخی کشورها، موزه‌های خنده‌داری وجود دارد.
موزه‌های خنده‌دار

خنده‌دارترین موزه‌های دنیا

موزه‌ها معمولا، به عنوان اماکن دیدنی که به ارائه انواع اسناد تاریخی، آثار ارزشمند باستانی و یا آثار فرهنگی و هنری یک دوره خاص تاریخی می‌پردازند، شناخته شده و کم‌تر کسی برای خندیدن و شاد بودن، راهی موزه‌ها می‌شود! لیکن وجود برخی موزه‌های عجیب و نامتعارف در دنیا باعث شده است تا این موزه‌ها، به موزه‌های خنده‌دار دنیا شهرت یابند و لحظات خاطره انگیزی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان آورند. در ادامه با موزه‌های خنده دار دنیا آشنا خواهیم شد و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن ها را، مورد بررسی قرار خواهیم داد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

موزه

موزه موز در کالیفرنیا

موزه موز که در شهر کالیفرنیا قرار گرفته است، به عنوان یکی از موزه‌های خنده دار دنیا شناخته می‌شود و توسط شخصی به نام بانیستر که بعدها به خاطر علاقه‌اش به میوه موز و و طرح لبخند این میوه، بناناستر(Bananaster) لقب یافته بود، ابداع شده است. امروزه موزه موز، دارای ۱۷ هزار اثر مربوط به موز است و از موز طلا گرفته تا دیگر ابزار و لوازم مربوط به این میوه، در آن دیده می‌شود. سالانه افراد زیادی با مراجعه به این مجموعه و حتی عضو شدن در باشگاه موز، به بازدید از این آثار می‌پردازند و اوقات خوش و به یادماندنی را تجربه می‌کنند.

موزه توالت

موزه توالت نیز از جمله موزه‎های خنده‌دار دنیاست که در بسیاری از کشورها همچون امریکا، کره جنوبی و هند احداث شده و به گردآوری انواع توالت‌های فرنگی و هر آنچه مربوط به یک توالت است، می‌پردازد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه افراد زیادی از این موزه‌ها بازدید و با دیدین این اشیا، اوقات شاد و مفرحی را تجربه می‌کنند.

موزه توالت

موزه غذاهای سوخته

یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیا، موزه مربوط به غذاهای سوخته است و شاید کم تر کسی تمایل داشته باشد که از مجموعه‌ای از غذاهای سوخته دیدن کند. این موزه هر نوع غذای سوخته که فکرش را بکنید، در معرض دید افراد قرار می‌دهد و تجربه‌ای متفاوت را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

موزه غذاهای سوخته

موزه سوسک‌ها

این موزه نه تنها به عنوان یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیا که به عنوان یکی از چندش‌آورترین موزه‌های دنیا نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۰۰ نوع سوسک مختلف را در خود جای داده است.

افراد با مراجعه به این موزه می‌توانند به تماشای سوسک‌ها از زوایای مختلف و از فاصله نزدیک بپردازند و بعضا بر ترس خود از این موجودات غلبه کنند.

این موزه اگرچه بسیار عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد اما بازدیدکنندگان بسیار دارد و همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

موزه سوسک‌ها

موزه بدترین هنرهای دنیا

موزه بدترین هنرها، یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیاست که با مراجعه به آن می‌توانید، اوقات بسیار شاد و مفرحی را تجربه کنید. در این موزه با بدترین آثار کپی شده از شاهکارهای هنری دنیا مواجه می‌شوید و با دیدین این آثار آماتور و بعضا منزجر کننده که بیشتر درون مایه طنز دارند، احساس شادمانی طنزآلودی را تجربه می‌کنید. سالانه افراد زیادی به تماشای آثار نگهداری شده در این موزه می‌روند و خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود و اطرافیانشان به ارمغان می‌آورند.

موزه هنر

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین گورستان‌های جهان” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1399 ساعت: 20:36

در کنار همه حوادث تلخی که رسانه‌های جهان هر روز از این ناحیه مخابره می‌کنند، نقاط دیدنی بسیاری در خاورمیانه وجود دارد که نه تنها از حوادث طبیعی مصون مانده بلکه از جمله امن‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آیند.
شهرهای خاورمیانه

شهرهای توریستی خاورمیانه و جاذبه های گردشگری آن

خاورمیانه قلمرو عظیمی‌ست که در باور جهانیان، به عنوان سرزمین بیابان‌های وسیع، بازارهای ادویه و خوشامدگویی‌های گرم شناخته می‌شود. در این مطلب، سعی می‌کنیم توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه و جاذبه‌های آن را به شما معرفی کنیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

خاورمیانه

بیروت، لبنان

بیروت پایتخت لبنان، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر حوادث تلخ بسیاری را پشت سر گذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگ ۲۵ ساله اشاره کرد که در سال ۱۹۹۱ پایان یافت.

با این حال بر روی خرابه‌های جنگ شهر جدیدی ساخته شد که در حال حاضر یکی از امن‌ترین شهرهای خاورمیانه به حساب می‌آید. بیروت یکی از لیبرال‌ترین و متمدن‌ترین شهرهای جهان عرب به حساب می‌آید. علت این امر را می‌توان در رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی قشر متوسط جامعه، جستجو کرد.

اما یکی از نکاتی که بیروت را از سایر شهرهای خاورمیانه متمایز می‌کند، چند فرهنگی بودن است که رد پای آن را می‌توان در محله ‌های مختلف این شهر دید.

بیروت

جاذبه‌های بیروت

خیابان حمرا | Hamra Street

این خیابان در جنگ ۲۵ ساله مرکز درگیر بوده، با این حال، پس از جنگ بازسازی شده و هم اکنون به صورت یکی از خیابان‌های دانشجویی بیروت درآمده است. دانشگاه معروف آمریکایی بیروت در خیابان حمرا واقع شده است.

صخره‌های کبوتر | Pigeon Rocks

با گشت و گذار در این منطقه، برای چند ساعت از یاد می‌برید که در یکی از شلوغ‌ترین شهرهای خاورمیانه هستید. این دو صخره در میانه اقیانوس قرار دارند و مکان ایده‌آلی برای تماشای طلوع و غروب خورشید و قایق سواری‌ست.

صخره‌های کبوتر

مرکز شهر بیروت | Beirut Central District

پیش از جنگ ۲۵ ساله، به این منطقه، پاریس خاورمیانه گفته می‌شد؛ اما پس از جنگ، به خرابه‌ تبدیل شد. با گذشت زمان این ناحیه نیز مانند سایر قسمت‌های بیروت ساخته شد و هم اکنون یکی از دیدنی‌ترین مناطق بیروت است. در مرکز شهر می‌توانید مراکز خرید بزرگ و شعب برندهایی مانند شنل و لویی ویتون و … را پیدا کنید.

دیدن مسجد و کلیسا در بیروت اصلا عجیب نیست. وجود فرهنگ‌های مختلف و زندگی مسالمت آمیز آن‌ها در کنار هم، از دلایلی‌ست که بیروت را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

پترا در اردن | Jordan Petra

پترا یکی از عجیب‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای توریستی خاورمیانه است. به گونه‌ای که این شهر صخره‌ای، در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد. اما داستان این شهر چیست؟

شهر پترا توسط نبطی‌ها ساخته شد و نبطی‌ها از عرب‌های بادیه نشینی بودند که صحرا را خانه خود می‌دانستند و با همه وجود از آن محافظت می‌کردند. به همین علت صحرای محل زندگی آن‌ها به یکی از امن‌ترین راه‌ها تبدیل شد و تجار بسیاری کاروان‌های خود را از این منطقه عبور می‌دادند. همین امر باعث تمدن نبطی‌ها و ساخت شهر پترا شد.

تمام شهر پترا در صخره‌های بیابان کنده شده است و به همین علت جزو شهرهای توریستی خاورمیانه به حساب می‌آید.

پترا در اردن

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “با خیابان‌های توریستی خاورمیانه آشنا شوید” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 24 شهريور 1399 ساعت: 19:51

فواره‌های زیبای زیادی در دنیا وجود دارد اما فواره فلای گیزر چیز دیگری‌ست!
فواره فلای گیزر

فواره فلای گیزر

در دنیا فواره‌های بسیاری وجود دارند که اغلب دست سازاند اما فواره فلای گیزر یکی از زیباترین فواره‌های جهان است که به طور طبیعی به وجود آمده و امروزه به یک جاذبه گردشگری مهم در ایالت نوادای آمریکا تبدیل شده است. شاید ظاهر این فواره رنگارنگ، بسیار زیبا و منحصر به فرد باشد ولی باید بدانید که این ظاهر عاشقانه، در درون، به معنای واقعی گرمتر از جهنم است! با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

فواره

این فواره چگونه به وجود آمد؟

فواره فلای رانچ گیسر، تا یک و نیم متر بالا می‌رود. این فواره در منطقه‌ای خصوصی در Black Rock Desert ایجاد شده است. فواره‌ای که ناگهانی ایجاد شد اما امروزه یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان است. فواره فلای نوادا، پیش از این که به شکل امروزی دربیاید، تنها چند تکه سنگ در کنار هم بود.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، کارگرانی در این منطقه شروع به حفاری چاه کردند. چاه که عمیق‌تر شد، آب‌های زیر زمینی با فشار زیادی، از چاه بیرون زدند. از آن جا که به مرور زمان، این چاه املاحی را با خود بیرون می آورد باعث ایجاد صخره‌های رنگارنگ شد. همین صخره های رنگارنگ است که امروزه، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

فلای گیزر

حوضچه‌های آبفشان فلای گیزر

کارگران برای حفظ آب‌های زیر زمینی، چندباری تلاش کردند تا چاه را ببندند اما این تلاش‌ها، نتیجه بخش نبود. تا این که بعد از تغییرات عجیب و غریبی که در سطح آبفشان فلای نوادا ایجاد شد، تصمیم گرفتند آن را به حال خود رها کنند. آبفشان‌ها با تغییراتی که  خود ایجاد کردند، حوضچه‌های آب گرمی را پدید آوردند که روی آن‌ها، جلبک‌های ترموفیلیک شکل گرفته است. این جلبک‌ها که زیبایی خاصی به این آبفشان بخشیده‌اند، باعث ایجاد رنگ سبز در سطح صخره‌ها شده‌است.

چطور به جاذبه فواره فلای نوادا برویم؟

فواره فلای گیزر در ۲۱ مایلی شمال گرلاچ، در نوادا قرار گرفته است. برای رفتن به این جاذبه باید حواستان باشد که حتما پیش از وارد شدن به آن، از مالک این منطقه اجازه بگیرید. فلای نودا در یک محیط خصوصی واقع شده است و ورود به آن، بدون در نظر گرفتن اجازه صاحب زمین، از نظر قانونی، ممنوع است.

آبفشان فلای گیزر

۵ حقیقت جالب درباره این فواره:

  1. فواره فلای گیزر، سرچشمه ده‌ها آب گرم است که دمای بعضی از این آب‌ها به ۲۱۹ تا ۲۸۶ درجه فارنهایت می رسد.
  2. تپه‌هایی که در اطراف چشمه‌های فلای رانچ ایجاد شده‌اند، به تپه‌های “تراورتن” مشهورند. این تپه‌ها، اساسا از ساختار کربنات کلسیم به وجود آمده‌اند.
  3. فلای گیزر یک چشمه داغ طبیعی نیست. این فواره در سال ۱۹۶۴ برای پیدایش انرژی زمین گرمایی حفر شد. این چاه که قرار بود نقطه‌ای برای پوشش انرژی زمین گرمایی باشد، با ایجاد فشار کارگران، به سمت بیرون فواره زد.
  4. دلیل رنگ‌های مختلف فلای گیزر، کانسارهای مختلف مواد معدنی است. گوگردی که درون تپه‌های رنگارنگ فلای گیزر وجود دارد، رنگ زرد خردلی را ایجاد می‌کند. رنگ سبز این تپه‌ها از جلبک‌ها و رنگ قرمز آن، از آهن نشات می‌گیرد.
  5. نوادا پتانسیل زمین گرمایی بیشتری نسبت به هر ایالت دیگر دارد و احتمالا، گرم‌ترین چشمه‌های کشور آمریکا، در این منطقه باشد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “سنترال پارک نیویورک” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 24 شهريور 1399 ساعت: 15:24

به گفته‌ مشاوران املاک، خرید آپارتمان 500میلیون تومانی در تهران، معمولا با انتخاب واحدهای 20سال ساخت و با متراژ تا 65 مترمربع امکان‌پذیر است.
خانه 500 میلیون تومانی

پیش از خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید به این نکته توجه داشت که تقریبا امکان خرید مسکن بالای ۶۵ متر با این بودجه وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید مسکن با این بودجه را دارید، در متراژ پایین باید به دنبال آن بگردید که حدودا میانگین متراژی که می‌توان در این قیمت پیدا کرد، از ۳۰متر شروع می‌شود و تا ۶۵متر نیز واحدهایی با این قیمت در پایتخت وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا مسئله حائز اهمیت بعدی برای خرید آپارتمان ارزان در تهران سال ساخت و سن بناست. بسیاری از واحدهایی که در این قیمت وجود دارد، بالای ۱۰سال ساخت است و پیدا کردن واحدهای جدیدتر کمی سخت یا به عبارتی ناممکن است. با توجه به گفته کارشناسان مشاور املاک، حدود ۹ماه پیش، با ۵۰۰میلیون تومان در برخی مناطق مثل میدان امام حسین و… امکان خرید واحدهای نوساز هم وجود داشت ولی افزایش قیمت مسکن در این ۹ماه به حدی زیاد بوده که دیگر چنین امکانی به آن صورت وجود ندارد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مسکن با این بودجه باید در نظر داشت، محل خرید ملک است و شاید نتوان در هر منطقه‌ای که بخواهید واحد مناسبی تهیه کنید. البته موارد یادشده به صورت کلی است و ممکن است مواردی نیز استثنا باشد.

با ۵۰۰میلیون در کدام محله‌های می‌توان خانه خرید؟

برای خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید موارد بالا را بررسی و سپس نسبت به اینکه کدام یک (متراژ، سن بنا، محله) اولویت دارد، اقدام به خرید کرد. باتوجه به آگهی‌های موجود در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن؛ بریانک، پیروزی، شوش، شهرک ولیعصر، جوادیه، مشیریه، امیریه، مسعودیه، جیحون، آذری، نواب، مولوی و… از جمله محله‌هایی است که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان در آن واحدی برای خرید پیدا کرد.

یک کارشناس مشاور املاک در بریانک، می‌گوید: قبل از افزایش شدید قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، خرید مسکن با ۵۰۰میلیون تومان در این محله آسان‌تر بود ولی هم‌اکنون گزینه زیادی با این بودجه وجود ندارد و فقط چند مورد است. یک واحد ۳۸متری و ۱۵سال ساخت در انتهای نیکفر، ۴۹۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین یک واحد ۳۲متری و ۱۷سال ساخت در مرتضوی ۴۷۰میلیون تومان قیمت دارد.

حداکثر متراژی که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان پیدا کرد چه قدر است؟

اگر برای خرید مسکن متراژ واحد اهمیت دارد، با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان واحدهای بین ۶۰ تا ۷۰متر در برخی محله‌های جنوب تهران پیدا کرد. یک واحد ۶۰متری و ۲۵سال ساخت در جوانمرد قصاب متری ۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. مالک یک واحد ۶۵متری و ۳۰سال ساخت در خیابان فداییان اسلام نیز قیمت واحد را ۵۰۰میلیون تومان اعلام کرده است.

قیمت-آپارتمان

واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی در تهران غالبا چند سال ساخت است؟

همانطور که گفته شد، سن بنا نیز از فاکتورهای مهم برای خرید مسکن در این بودجه است و به گفته کارشناسان مشاور املاک، به طور میانگین واحدهای بین ۱۰ تا ۱۵سال ساخت، موارد مناسب این بودجه است؛ زیرا بیشتر واحدهایی که در این بازه قیمت قرار دارد، ۲۰سال ساخت و یا بالاتر است.

در کجای تهران می‌توان واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی و ۲۰سال ساخت خرید؟

باتوجه به گفته‌های مشاوران املاک، اکثر واحدهایی که در تهران ۵۰۰میلیون تومان قیمت دارد، حدود ۲۰سال ساخت و بالاتر است. مثلا با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان یک واحد ۵۳متری و ۲۰سال ساخت در امیریه خرید. یک واحد ۴۴متری در آذری متری ۱۰میلیون تومان و مجموعا ۴۴۰میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. قیمت یک واحد ۵۰متری و ۲۰سال ساخت در مشیریه نیز ۵۰۰میلیون تومان است. این واحد پارکینگ و انباری ندارد.

یک واحد آپارتمان ۴۶متری و ۲۰سال ساخت در کوچه دولت ‌آبادی مولوی نیز ۵۰۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین مالک یک واحد ۳۹متری در جیحون که پارکینگ و انباری ندارد و ۲۰سال از ساخت آن می‌گذرد، قیمت واحد را متری ۱۲میلیون اعلام کرده است. یک واحد آپارتمان ۴۵متری در مشیریه نیز متری ۱۰میلیون تومان قیمت دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت خانه در ۳ منطقه پرمعامله تهران” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 24 شهريور 1399 ساعت: 14:57

محله ستارخان با قرار گرفتن در شبکه اصلی رفت و آمد شهری و همچنین دسترسی به مراکز تجاری متعدد، یکی از محله‌های پرتردد و سرزنده تهران است.
خرید-آپارتمان-در-ستارخان

ساکنان قدیمی ستارخان که این محله را به نام برق آلستوم می‌شناسند می‌گویند ستارخان امروزی در ابتدا باغی جزو اراضی طرشت بوده و در دهه ۴۰، مهاجرینی از یزد با نقل مکان به این منطقه اقدام به خرید اراضی ستارخان کرده و ساخت و ساز در آن را آغاز می‌کنند. این محله علی‌رغم قدیمی بودن، نه تنها ظاهری فرسوده‌ ندارد، بلکه توسعه ساخت و ساز و وجود آپارتمان‌های نوساز، سیمای مدرنی به این محله بخشیده و تقاضا برای خرید آپارتمان در ستارخان را بالا برده است. مجله دلتا در محله گردی خود به ستارخان رفته است. با ما همراه باشید.  

ستارخان از محله‌های منطقه ۲ شهرداری تهران است که خیابانی به همین نام در این محله یکی از شریان‌های ارتباطی مرکز به غرب تهران محسوب می‌شود. محله ستارخان از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه یادگار امام و از شرق به بزرگراه چمران محدود می شود.

دسترسی به ستارخان

شاید یکی از ویژگی‌های ممتاز رهن و اجاره آپارتمان در ستارخان، قرار گرفتن این محله در شبکه اصلی رفت و آمد شهری پایتخت است. خیابان ستارخان از فلکه دوم صادقیه آغاز شده و با گذر از فلکه اول صادقیه، به تقاطع خیابان خسرو می‌رسد. این خیابان سپس با عبور از زیر پل‌های بزرگراه یادگار امام و ستارخان تا سه راه تهران ویلا امتداد پیدا می‌کند. با انشعاب خیابان باقرخان از این خیابان، ستارخان به میدان توحید و بزرگراه چمران رسیده و دسترسی مطلوبی را از غرب به مرکز شهر فراهم می‌کند.

طرشت، صادقیه، شادمان و توحید از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو نزدیک به محله ستارخان است و تاکسی‌های گذری و مستقر در اطراف این ایستگاه‌ها شما را محله ستارخان می‌رسانند. خطوط اتوبوسر‌انی تندروی آزادی_ تهرانپارس و پایانه شهید افشار_ ترمینال جنوب راه‌های دیگری برای دسترسی به این محله اند. خطوط اتوبوس هفت تیر_ صادقیه و هفت تیر_آزادی و میدان ولیعصر_ صادقیه نیز در این محله ایستگاه دارند.

خیابان‌های مهم 

  • خیابان دریان نو
  • خیابان بهبودی
  • خیابان نصرت
  • خیابان حبیب‌الله
  • خیابان شادمهر شادمان

 ستارخان

مراکز خرید

اگرچه ستارخان با قرار گرفتن در همسایگی محله صادقیه این شانس را داشته که از امکانات رفاهی این محله برخوردار باشد، اما خود نیز امکانات مناسبی را دارا است. بازار بزرگ سنتی ستارخان یکی از مراکز اصلی خرید در این محله است و با داشتن پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی و چندین رستوران و کافه به مراجعه‌کنندگان کالا و خدمات ارائه می‌دهد. بازار مفید نیز در این محله نیازهای ساکنان آن را برطرف نموده است. به طور کلی دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر از جمله امتیازات خرید خانه در ستارخان است.

بافت مسکونی و قیمت مسکن در ستارخان

بافت محله ستارخان علی‌رغم قدیمی بودن این محله نوساز و مطابق با استانداردهای شهرسازی بوده و قیمت مسکن در این محله بین متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. در این محله علاوه بر آپارتمان‌های نوساز و مدرن، ساختمان‌های چند سال ساخت نیز به چشم می‌خورد که می‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان با بودجه کمتر باشد.

این محله از مناطقی است که تلفیقی از بافت مسکونی و تجاری را در خود جای ‌داده و نوسازی و بازسازی در این محله به طور مداوم جریان دارد. همچنین خوب است بدانید خیابان ستارخان و فرعی‌های نزدیک به آن با توجه به داشتن بافت تجاری، در طول روز با تردد بالایی همراه است. اما خیابان‌های دورتر را مکان‌هایی آرام‌تر و مناسب‌تر برای سکونت خواهید یافت. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در ستارخان به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 24 شهريور 1399 ساعت: 14:36

با اعلام وزارت راه و شهرسازی چنانچه متقاضیان وام ودیعه مسکن، چک برگشتی داشته باشند، مشکلی برای دریافت وام ندارند.
پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه مسکن به سه هزار نفر متقاضی پرداخت شده است، گفت: وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون تومان با یک ضامن، پرداخت می‌شود.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی با اعلام این خبر افزود: روند کند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به دلیل نبود شیوه عملکرد مشخص توسط بانک‌ها بوده که اواخر در ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته گذشته به شکل رسمی مصوبه‌هایی برای سهولت در روند پرداخت تسهیلات ایجاد شد. متقاضیانی که تمایل داشته باشند در مدت سه سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند، می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه‌ای تنظیم شده تا متقاضیان کارمزد اقساط را پرداخت کنند.

به گفته اسلامی، چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند، مشکلی برای دریافت وام ندارند و اگر کسی تمایل به پرداخت تسهیلات به صورت تقسیط و سه ساله داشته باشد به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نام کاربری و گذرواژه طراحی شده و همه بانک‌های عامل به سامانه متصل شده‌اند و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ۸۹ درصد از اسباب‌کشی‌ها با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت خانه در ۳ منطقه پرمعامله تهران” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 24 شهريور 1399 ساعت: 14:31

کوچه‌ها و خیابان‌ها، از جمله اصلی‌ترین مولفه‌هایی است که به شهرها جان داده و پویایی، سرزندگی و نشاط را، از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر پیوند می‌دهند.
زیباترین کوچه‌ها

زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌ها

کیفیت بصری کوچه‌ها و خیابان‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و چه بسا شهرهایی که به خاطر داشتن زیباترین خیابان‌ها در جهان، از شهرتی مثال زدنی برخوردار گشته و توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند. گشت و گذار در زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌های جهان، آرزوی قلبی بسیاری از جهانگردان و گردشگران است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

زیباترین خیابان‌ها

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

با ورود به خیابان برگاگ، واقع در منطقه بارلیمانی کشور ایرلند، ناگهان احساس می‌کنید که به دنیایی غیر واقعی قدم گذاشته و در انیمیشنی رویایی در حال حرکت هستید. این خیابان منحصر به فرد، سراسر با درختان راشی که در دو طرف جاده کاشته شده‌اند، پوشانده شده است و اتومبیل‌های موجود در این خیابان، از میان گروه انبوهی از درختان راش، گذر می‌کنند.

این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های کشور ایرلند است و علاوه بر اینکه جزء زیباترین خیابان‌های جهان است، از تاریخچه‌ای غنی و پربار نیز بهره می‌برد. گذر از این خیابان به همه گردشگران توصیه می‌شود و تجربه‌ای خارق العاده را برای افراد رقم می‌زند.

کوچه

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

از دیگر گذرگاه‌هایی که به عنوان زیباترین خیابان‌ها و کوچه های جهان شناخته می‌شود، خیابن گالوپی در منطقه بورانو، از توابع شهر ونیز است که اهالی شهر را به کوچه‌ها و خیابان‌های دیگر جا به جا می‌نماید. این خیابان که دارای کانالی آبی است، از خانه‌ها و دیوارهای رنگی در اطراف خود بهره می‌برد و از ظاهری زیبا برخوردار است.

خیابان

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان روتارگو که در شهر چفچفون کشور مراکش واقع شده است، از فضایی متفاوت و منحصر به فرد بهره‌مند است. وجود دیوارها، پله‌ها و گلدان‌های آبی رنگ در این خیابان، نمایی خیره کننده را برای عابران به وجود آورده است و احساسی منحصر به فرد را، در آن‌ها زنده می‌کند. جالب است بدانید که عبور از این خیابان تا مدت‌ها برای همگان آزاد نبوده است، لیکن امروزه افراد به راحتی می‌توانند، در این خیابان آبی رنگ قدم زده و اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

زیباترین کوچه و خیابان

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

خیابان روکرمیکس، واقع در شهر پاریس، خیابانی آرام و به دور از هیاهوی شهری است که خانه‌های موجود در آن، از دیوارهای رنگی و بسیار زیبا بهره‌مندند. این خیابان ۱۴۴ متری، همواره پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است و آن‌ها را به پیاده‌روی در بستری زیبا و آرامش بخش دعوت می‌نماید. اگر شما نیز به شهر پاریس سفر کرده‌اید، این خیابان را در نقشه پیدا کرده و به گشت و گذار در قسمت‌های مختلف آن بپردازید.

فرانسه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “دهکده گیتورن هلند” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 151 تاريخ : شنبه 22 شهريور 1399 ساعت: 15:31

گورستان ها همیشه مکان‌های عجیب و مرموزی اند؛ جاهایی که داستان‌های متافیزیکی بسیاری درباره آن‌ها نقل می‌شود.
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

مخوف‌ترین گورستان‌های جهان

در همه جای دنیا داستان‌های عجیبی درباره عجیب‌ترین گورستان‌ها و اشباح سرگردان در آن‌ها وجود دارد. باید اعتراف کنیم که اکثر ما، دوست نداریم در تاریکی شب پا به هیچ قبرستان معمولی بگذاریم، چه برسد به عجیب‌ترین گورستان‌های جهان!

اگردوست دارید دل و جرأت خود را در معرض آزمایش قرار دهید، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

گورستان

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس | Les Catacombes, Paris

برای تصور این گورستان عجیب ذکر این توضیح کوتاه کافی ست که ۶ میلیون اسکلت در سردابی در زیر شهر رویایی پاریس، با نظم خاصی روی هم چیده شده اند!

ماجرا تأسیس این سرداب از این قرار است که در قرن ۱۸ میلادی، پاریس به شهر بسیار پر جمعیتی تبدیل شد، به صورتی که دیگر برای دفن اجساد جایی وجود نداشت؛ بنابراین لویی پانزدهم دستور داد تا بقایای اجساد گورستان‌ها را به سرداب زیرزمینی پاریس، انتقال دهند.

این سرداب درواقع معدنی بود که در گذشته از سنگهای آن برای ساخت پاریس استفاده می شد. با روی کار آمدن ناپلئون این گورستان شکل شاعرانه‌ای به خود گرفت. او دستور داد تا تمام اجساد را با نظم خاصی روی هم بچینند و به مکانی برای بازدید عموم تبدیل کنند.

هم اکنون گورستان کاتاکومب یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های پاریس و از جمله عجیب‌ترین گورستان‌های جهان، پس از برج ایفل است.

قبرستان

گورستان شیکاگو | Bachelor’s Grove

گورستان شیکاگو هم اکنون یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها آمریکاست. این گورستان در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و به علت ماجراهای ماورا الطبیعه‌ای که در آن روی می‌دهد، بسیار مورد توجه است.

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، ادعاهای بسیاری درباره حوادث عجیب در گورستان شیکاگو مطرح شد. برای مثال شواهدی ادعا می‌کردند موجودات عجیبی را در لباس راهبه در این گورستان دیده ا‌ند یا طبق باور عموم، خانه‌ای در این گورستان وجود دارد که قربانیان خود را ابتدا در هوا شناور می‌کند و سپس هیچ اثری از آن ها باقی نمی‌گذارد!

یکی از عجیب‌ترین ادعاها درباره ی گورستان شیکاگو این است که در سال ۱۹۹۰ عده‌ای سگ سیاه و سفیدی را در این گورستان دیدند که به محض نزدیک شدن به آن به صورت باورنکردنی ناپدید شدند!

گور

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه | Gladiator’s Cometery

اگر شما هم مثل ما عاشق فیلم گلادیاتور و نبرد‌های خونین راسل کرو هستید، محال است در سفر به ترکیه، از یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان بازدید نکنید!

این گورستان، در شهر افسوس ترکیه قرار دارد و محل مبارزه و کشته شدن ۶۷ گلادیاتور است. در واقع بقایای اجساد ۶۷ مبارز در این گورستان به خاک سپرده شده است.

قبر

قبرستان مافیای روسیه | Shirokorechenskoe

تا به حال فکر کرده‌اید گنگسترهای مشهور را کجا دفن می‌کنند؟ در شهر یکاترینبورگ روسیه گورستانی وجود دارد که تماما به گنگسترها و خلافکارهای روس اختصاص داده شده است. شاید باخود فکر کنید احتمالا با گورهای دسته جمعی یا در بهترین حالت گورهای مخروبه طرف هستید، اما این تصور کاملاً اشتباه است! در واقع شما در این گورستان با سنگ قبرهای ایستاده مزین به عکس مردان و زنان بسیار خوش پوش روبه رو می‌شوید!

نکته جالب درباره این گورستان که یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان است، روی سنگ‌ها تخصص متوفی نوشته شده است مثلا: متخصص در پرتاب چاقو!
بنابراین اگر عاشق دنیای مافیا و فیلم های گنگستری هستید، در سفر به روسیه از خانه ابدی این خلافکاران خشن بازدید کنید!

قبرستان مافیای روسیه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “کویر ریگ جن ایران” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی(+ویدئو)

امن‌ترین مقاصد توریستی اروپا بعد از کرونا

زنوزق تبریز؛ بزرگترین روستای پلکانی ایران

هاوانا و جاذبه‌های پنهان آن

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 128 تاريخ : شنبه 22 شهريور 1399 ساعت: 15:27

جاده ها تنها ابزاری برای رسیدن نیستند، بسیار از آن ها به اندازه‌ای زیبا و رویایی هستند که رانندگی در آن‌ها تنها هدف بسیاری از گردشگران است.
جاده‌های رویایی‌

رویایی‌ترین جاده‌های جهان

جاده‌های رویایی‌ مهمی در جهان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به دلایلی معروف شده‌اند. مثلا بعضی از آن‌ها مسیرهای صعب العبوری دارند؛ بعضی به علت زیبایی، بافت تاریخی یا تجهیزات مدرن استفاده شده در آن‌ها معروف هستند. در این مطلب به معرفی رویایی‌ترین جاده‌های جهان می‌پردازیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جاده

جاده آتلانتیک در نروژ | Atlantic Ocean Road

جاده آتلانتیک از جاده‌های رویایی دنیا و جاذبه‌های نروژ است. این جاده قسمت‌های مختلف نروژ را که بخشی از اقیانوس اطلس آن‌ها را غیر قابل دسترس کرده بود، به هم وصل می‌کند.

جاده آتلانتیک در سال ۱۹۸۹ ساخته شده است. این جاده ۸.۵ کیلومتری علاوه بر این که نقش بسیار مهمی در حمل و نقل نروژ ایفا می‌کند، از زیبایی‌های این کشور نیز محسوب می‌شود. جاده آتلانتیک بین چند جزیره ساخته شده است که توسط چند راهرو و هشت پل به هم متصل شده‌اند.

رانندگی در جاده‌ای که در اقیانوس اطلس قرار دارد و دیدن شنا کردن وال‌ها و صخره‌ها، از جمله دلایلی‌ست که جاده آتلانتیک را یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جهان برای رانندگی کرده است.

نروژ

جاده رینگ سفید در ایالت متحده آمریکا | White Rim Road

رانندگی در این جاده دقیقا شبیه به رانندگی در بازی‌های کامپیوتری مثل needs for speed است. ۱۰۰ مایل طول دارد و حمل و نقل برای اتومبیل‌ها و دوچرخه‌های کوهستانی، و همچنین وسایل نقلیه سه چرخه، آزاد است؛ اما همه رانندگان باید با سرعت مجاز برانند در غیر این صورت از رانندگی در این جاده محروم می‌شوند. سفر با خودرو در این جاده دو روز و با دوچرخه سه تا چهار روز طول می‌کشد.

نکته مهم : سفر با حیوانات خانگی در جاده  White Rim کاملا ممنوع است.

آمریکا

جاده تیانمن در چین | Tianmen Road

این جاده پر پیچ و خم ۱۱ کیلومتر طول و به بالای کوه‌های پارک ملی Tianmen متصل می‌شود که ۱۲۷۹ متر ارتفاع دارد و بیش ترین شیب آن ۳۷ درجه است.

رانندگی در این مسیر سرسبز و پرپیچ و خم و دیدن چین از ارتفاع، تجربه بسیار لذت بخشی‌ست که افراد زیادی مسافت بسیار طولانی آن را تحمل می‌کنند تا به بالای کوه Tianmen برسند.

چین

جاده فورکا در سوئیس | Furka Road

این جاده در رشته کوه‌های آلپ سوئیس قرار دارد و ۲۴۲۹ متر ارتفاع دارد. از جمله دلایلی که بسیاری عاشق رانندگی در این جاده رویایی هستند، مسیر پرپیچ خم سرسبز و پربرف این جاده است.

جالب است بدانید این جاده یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم جیمز باند، گلد فینگر بوده است. بنابراین اگر عاشق رانندگی به سبک جیمز باند هستید حتما جاده Furka می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را برای شما زنده کند.

سوئیس

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “طبیعت جاده اسالم به خلخال” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 132 تاريخ : شنبه 22 شهريور 1399 ساعت: 15:07

شهربازی‌ها، از جمله اماکن تفریحی است که همواره مورد توجه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان قرار گرفته و این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا انرژی و هیجان خود را به ایمن‌ترین شکل ممکن تخلیه نموده و اوقات خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.
مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان

شهربازی‌های مهیجی که ضربان قلب شما را بالا می‌برند!

ارتفاع، سرعت و مسیرهای پر پیچ و خم از جمله مولفه‌هایی است که موجب به وجود آمدن ترس و وحشتی امن در درون افراد می‌شوند و در عین حال لحظاتی هیجان انگیز و بسیار جذاب را برای آنان رقم می‌زنند. به محض ورود به مهیج‌ترین شهربازی‌‌های دنیا، متوجه می‌شوید که همه افراد در حال خندیدن و تجربه لحظاتی ناب هستند. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهربازی

شهربازی سیکس فلگز امریکا (Six Flags)

شهربازی سیکس فلگز در کشور امریکا، از جمله مهیج‌ترین شهربازی‌های دنیاست که وسایل بازی بسیار ترسناکی را در خود جای داده و همواره پذیرای دوستداران هیجان و بازی‌های ترسناک است. یکی از مهیج‌ترین ابزارهای بازی موجود در این پارک، ترن‌ هوایی با نام وایلد وان مشهور و از جنس چوب بوده و از قدمتی صد ساله برخوردار است. سرعت این ترن هوایی به ۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و افراد را در اتفاق ۳۰ متری از سطح زمین و در مسیرهای پر پیچ و خم جا به جا می‌کند.

امریکا

پارک اکسپولند ژاپن (Expoland)

ژاپن که به داشتن پیشرفته‌ترین ابزار آلات تکنولوژی در جهان شهرت دارد، در این زمینه نیز نام خود را به گوش جهانیان رسانده و یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان را در خود جای داده است. وجود رولر کوستری بسیار ترسناک با سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت باعث شده ، تا این شهربازی نیز یکی از ترسناک‌ترین و هیجان انگیزترین شهربازی‌های جهان گردد. اما این ترس و هیجان امن در سال۲۰۰۷ پایان یافت و وقوع حادثه‌ای تلخ و دردناک باعث شد تا این رولر کوستر تعطیل شده و به کار آن پایان داده شود. سقوط این رولر کوستر در سال ۲۰۰۷ باعث شد تا یک کشته و ۱۹ زخمی در این حادثه باقی بماند و پس از آن استفاده از این وسیله در شهربازی ژاپن ممنوع گردید.

ژاپن

پارک بَتِر سی فان فِیر لندن (Battersea fun fair)

از دیگر شهربازی‌هایی که در لیست مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان جای گرفته‌اند، می‌توان به پارک بتر سی فان فیر اشاره کرد که با داشتن وسیله‌ای هولناک به نام رولر کوستر بیگ دیپر، لحظات پر استرس و ترسناکی را برای افراد رقم زده است. این وسیله هولناک در حادثه‌ای دردناک منجر به مرگ ۵ نفر شد و پس از آن استفاده از این رولر کوستر ممنوع گشت.

لندن

شهربازی اَکشِن امریکا (Action)

شهربازی اکشن نیز، ابزارهای بازی بسیار ترسناک و هیجان‌انگیزی را در خود جای داده و گذراندن وقت در آن، موجب سرگرمی بسیاری افراد شده است. این شهربازی به خاطر داشتن یک سرسره آبی بسیار هولناک و مهیج شهرت دارد؛ سرسره  آبی که موجب اتفاقات خطرناک بی‌شماری شده و پرونده‌های قضایی بسیاری را به وجود آورده است. این سرسره آبی که «کنن بال لوپ» نام داشته است، مصدومیت‌های بسیاری را برای افراد رقم زده و همین مساله باعث شده تا استفاده از آن ممنوع شده و از همان زمان تاکنون بی‌استفاده بماند.

پارک

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “سنترال پارک نیویورک” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 144 تاريخ : شنبه 22 شهريور 1399 ساعت: 14:59

با دهکده‌ای در هلند که به ونیز روی زمین مشهور است، آشنا شوید.
دهکده گیتورن

ونیز کوچک روی زمین

دهکده گیتورن برای خودش یک ونیز است. ونیزی که این بار نه در ایتالیا بلکه در منطقه خوش آب و هوایی در هلند قرار گرفته است. گیتورن فقط در تلفظ انگلیسی Giethoo خوانده می‌شود اما هلندی‌ها به آن، خیتورن می‌گویند. روستایی که هیچ اتومبیلی ندارد و رفت و آمد در آن فقط از طریق قایق صورت می‌گیرد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

دهکده

دهکده گیتورن کجاست؟

به طور کلی هلندی‌ها علاقه زیادی به استفاده از اتومبیل ندارند که البته دلیل اصلی آن، گران بودن سوخت در این کشور است. بیشتر اهالی آمستردام با دوچرخه مسیرهای خود را طی می‌کنند. هوای پاک و آسمان آبی واقعی را در هلند می‌توان دید. اگر بخواهید از آمستردام به روستای گیتورن بروید، راه زیادی را در پیش دارید اما مطمئن باشید از گذراندن یک روز کامل در گیتورن، نهایت لذت را خواهید برد. از آمستردام تا گیتورن حدود ۳ ساعت راه است. در ابتدا بلیط قطار شهر میپل را تهیه کنید و بعد با اتوبوس شماره ۷۹ به این دهکده بروید.

گیتورن

این دهکده چگونه پدید آمد؟

در گذشته‌های خیلی دور، گیتورن منبع خوبی از ذغال سنگ بود. گودال‌هایی که بر اثر استخراج ذغال سنگ روی زمین ایجاد شده بود، به مرور توسط دریاچه‌های اطراف این روستا پر از آب شد و روستایی زیبا و حیرت انگیز پدید آورد. مردم این روستا، اولین بار در سال ۱۲۳۰ میلادی پا به این منطقه گذاشتند. در آن زمان، شاخ بزهای فراوانی در این منطقه وجود داشت که در اثر مرگ دسته جمعی بزهای منطقه در سیل بر جای مانده بود. همین امر موجب نامگذاری این منطقه شد. گیتورن به معنای “شاخ های بز” است.

هلند

روستای رویایی گیتورن در نگاه اول

باید لقب رویایی‌ترین روستای جهان را به گیتورن داد. روستایی که در آن فقط صدای پرندگان و اردک ها شنیده می‌شود و حتی قایق های آن، موتورهای بی‌صدایی دارند تا مسافران از طبیعت زیبای گیتورن لذت ببرند. به گیتورن ونیز هلند می‌گویند اما گیتورن حتی یک خیابان هم ندارد در صورتی که ونیز خیابان‌ها و کوچه‌های متعددی دارد. اما از نظر کانال‌های آب، مشابه ونیز است. هلندی های گیتورن مانند ونیزی‌ها برای حمل و نقل تنها از قایق استفاده می‌کنند. قایق‌هایی که به صورت انفرادی و دسته جمعی مدام در حرکتند.

آمستردام

قایق سواری در گیتورن

همه چیز در ونیز هلند تماشایی است. برای این که در تمام دهکده گردش کنید، سوار یک قایق مسافربری شوید. دو نوع قایق در هر ایستگاه وجود دارد. قایق‌های کوچک اختصاصی که بلیط ۵۰ یورویی دارند و قایق‌های مسافربری بزرگی که ۱۵ یورویی است و تعداد زیادی مسافر را جابجا می‌کنند. این قایق‌ها سقف‌‎های شیب داری دارند و بهترین گزینه در روزهای بارانی برای جا به جایی است. در میان تماشای خانه‌های زیبای این روستا، سه خانه جدا افتاده را می‌بینید که شبیه یک جزیره در میان آب ها قرار گرفته‌اند و حتی پلی برای عبور از آب‌ها در آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “هلند؛ سرزمین لاله‌ها” را مطالعه کنید.

مجله دلتا...
ما را در سایت مجله دلتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا deltatravel بازدید : 137 تاريخ : شنبه 22 شهريور 1399 ساعت: 14:50